Saturday, September 6, 2008

18



النهاردة.. في جمعة هادئة وليلة رمضانية فاترة.. احتفلت بعيد ميلادي.. تمانتاشر سنة عدوا على اليوم اللي جيت فيه هنا.. وياريتني وما جيت..

النهاردة.. حسيت بأهمية الفيس بوك في حياتي.. لأنه فكّر الناس كلها بيّا.. كله دخل مشكورًا وكتبلي كل سنة وإنت طيب.. ماظنش من غيره كنت تلقيت كل هذا القدر من التهاني، خصوصًا لأن في ناس كتير ما افتكرونيش حتى.. وكنت فاكرهم أكتر من صحاب بالنسبة لي.. بس الحمد لله، بطلت أنتظر حاجة وأتوقع أدنى اهتمام من الناس ةعلشان كدة ما اتصدمتش كتير..

النهاردة.. كل العيلة اهتمت بيّا.. جبت الحلويات وعملت الحفلة اللي هيّ.. وماحدش فيهم افتكرني بهدية.. ولو حتى وردة.. ولا حتى مجرد قلم جاف فاضي ملفوف في ورق هدايا ملون وشريطة حمرا..

النهاردة.. لازم أشكر كل واحد اهتم ولو بسبب الفيس بوك.. وفي نفس الوقت هاشكر الناس اللي مجرد كلامهم فرق معايا ونقش بسمة في روحي هاتفضل طول العمر..

أشكر:
طارق وطاهر وسارة ورضوى من شلة الكلية.. ربنا يخليكوا ليا
سمور ونهال وزوزي من الورشة.. أحلى صحاب في الدنيا كلها
ميمي وموناليزا بنات عمتي اللي افتكروني من بلاد الغربة
هنودة ونهال من زمن الطفولة البريئة وصحبة ابتدائي الجميلة
يوتا ومصطفى سمير والعنكبوت النونو على بلوجر
مامتي وبابتي لأنهم الوحيدين في الدنيا اللي جابولي هدية.. هي مش غالية بس بجد أنا كنت محتاجها جدًا
دندونة أختي على رسالتها الجميلة وهي قاعدة في الأوضة اللي جنبي

كل سنة وإنت طيب يا عمورتي يا جميل وعقبال ما توصل للإنسان اللي إنت بتحلم بيه.. والسنة اللي جاية تكون أجمل من اللي فاتت.. وأقدر أحقق أغلب أحلامي..

في الهامش:
أخيرًا هامشي في الشارع وأنا فارد نفسي,, ما بقيتش أندر آيدج خلاص وكلها كام يوم وهاطلع رخصة سواقة
بس اللي مخوفني إني لو اتقبض عليّ من هنا ورايح مش هاتعامل معاملة أطفااااال


:)

8 comments:

العنكبوت النونو said...

:)
كل سنة وانت طيب
i wish that Allah will give you every single wish
من هنا ورايح استنى مني تهنئة كل خمسة سبتمبر
مش معترضة انك نشرت الكومنت ولا حاجة
عادي يعني اسمي مش سر
الخمسمية وتسعتاشر اللي كانوا معايا في الدفعة كان اي حد فيهم بيقولي يا منى في اي وقت في الخمس سنين
..
عايز نصيحتي
صدق انك كبرت لكن خللي الطفل جواك مصدق انه طفل
انا كل سنة في عيد ميلادي بأجيب لنفسي ورد وشيكولاتة
مش مهم حد يفتكرك قد ما المهم انك تحتفل بنفسك وما تعديش اليوم من غير ما تحاسبها ع اللي فات وتخطط للي جاي
انت مين ع الفيس بوك بقى عشان أضيفك؟
:)

Amour said...

ربنا يخليكي يا دكتور

أنا مش عايز أصدق إني كبرت أصلاً.. أنا عايز أصدق إن الطفل اللي جوايا بقى أكثر وعيًا ونضجًا بس لسة زي ما هو طفل
بالنسبة للفيس بوك اسمي
Amr Ehab Abdel-Razik
اخطفي رجلك لآخر صفحة البلوج بتاعي هاتلاقي لينك للفيس بوك بتاعي :)

أنا said...

بما أنك خلاص كبرت و تميت ال18 حقوللك على حاجة أفتكرتها و أنا بقرا البوست بتاعك و يمكن ماقلتهاش لحد قبل كده
تعرف يا عمرو مين اللى خلانى أدخل الورشة بالرغم منى أنى كنت بسمع البرنامج من أيام ما كنت ف الثانوى (من ساعات ماكان know thyself)?????

أنت .... سمعت القصة بتاعاتك فالمسابقة بتاعة النوستالجيا و أتجننت عليها و دخلت ع السايت ونزلتها على الجهاز عشان أقراها براحتى ...شدنى السايت و أشتركت فيه ...و كانت البداية :)

طبعا جالى حالة ذهول لما عرفت أنك لسة واد يادوب لسة ماكملش ال 17

قلمك أتخطى سنين عمرك ف لمعه دايمًا

Amour said...

نهااااااال

طبعًا مش هاقدر أوصفلك حالتي دلوقتي وخدودي المحمرة وعينيّا المدمعة..

شكرًا يا أجمل رد جالي على قصة نوستالجيا من ساعة ما اتكتبت :)

princess said...

حظى حلو مبدئيا ان اول زيارة يكون فيه مناسبة حلوة(مش عارفة ليه حسيت مرة واحدة انى قعدة فى صالون بيتكم ههههههه)
عموما كل سنة وانت طيب ويارب يكتر فى اصحابك
حكاية ان حد يفتكرك صدقنى كل سنة فى حياتك هتحس ان فى ناس هتقع منك لحد ما فى الاخر هيتبقى لك الناس اللى بتحبك بجد
لذلك ابتسم ابتسامة عريضة:)
تحياتى

العنكبوت النونو said...

طبعا طولت الغيبة
لقيت الكتاب بتاع ورقة وقلم عندي وعجبتني القصة
عامل ايه في الكلية
ابتديت امتحانات ولا رحموكوا اول اسبوع
ابتسم انت في صيدلة :) لأ وعين شمس
عايزة اقولك هأستلف منك بوست الكلية عشان احط الفيديو بتاع اليوم بتاع اخر سنة ليا
توء ايه الظلم ده كان نفسي في سنة كمان
يلا الحمد لله على كل حال

Amour said...

Princess
مش عارف حصل إيه لمّا جيت أرد عليكي
خير خير

شكرًا يا فندم لزيارتك، نورتي بيتك ومطرحك

:)

Amour said...

Monaaaz
الغيبة طولت لسببين أولهم لخبطة المواعيد في رمضان
وتانيهم كليتنا الموقرة
إحنا بدأنا إنتحانات من أول أسبةع في الصيدلانيات أكيد.. خير خير :)

بالنسبو لبوست الكلية
Feel free ya gameeeel
Most Welcome

:)))